lördag 31 januari 2009

Superkex goes mintpastill

Lördagar är fest numera. Åtminstone de tre timmar på förmiddagen när jag jobbar. Ingen hund, inga barn, ingen man. Bara jag och mina kunder. Efter stängningsdags kan jag kila ut på lite småärenden som Systembolaget, Kicks och hälsokostaffären. Det sistnämnda är inte riktigt så suspekt som det låter. Eftersom jag tycks vara allergisk mot någon av ingredienserna i vanliga hårschampoon så är det schampoo från hälsokostaffären som gäller. Ingen billig historia dock. Sist jag köpte schampoo gick en flaska med 250 ml i på 149 spänn. Det var i oktober och sista skvätten gick åt förra veckan.

Idag tjackade jag upp mig på nytt schampoo. Det kostade bara 89 kr så det var rena fyndet. Det förra schampoot luktade som liniment för brottare, det här luktar mint. Antagligen för att maskera teetreeoljan som är i. Nåja, doften dunstar bara håret väl har torkat och med en skvätt av Pumas I'm going så doftar man fantastiskt ändå.

Så ett tips till dig som trälar på med mjällschampoo men ändå lider av snödrivor på kragen och kliande hårbotten; gå till hälsokostaffären.



Med tanke på mintdoften kan man väl nästan säga att jag är en riktig Candy girl idag.

Inga kommentarer: