lördag 24 januari 2009

Med sprit kan man göra mycket

Det här är premiär - jag fyllebloggar. En ynka flaska cider och jag är i fantastisk form känner jag. Gott sällskap på MSN och You Tube fulländade min kväll och fick mig att minnas den tiden jag var tjugo, singel och var ute och partajade var helg. Förfest, shots och dunka-dunka på Statt. :D



Känner du nostalgin komma flöda? Inte? Den här då?



Och så avslutar vi kvällen med den obligatoriska tryckaren med en låt som är helt jävla omöjlig att dansa till.



Det bästa är att den är sjukt lång så man hade gott om tid på sig att para ihop sig på dansgolvet. Och sedan återstod oftast bara frågan "Ska vi gå hem till dig, eller hem till mig eller var och en hem till sitt?"

Det känns gott att minnas de där tiderna. Det påminner mig om hur viktigt det är att ha kul och göra galna saker. Det är typ 15 år sedan jag drällde genom centrum medan jag skrålade på Magnus Ugglas "Jag dansar aldrig nykter". Det roliga är att det var ofta jag gjorde det. Två shots och sen cola resten av kvällen. Så gott som nykter.

Nu ska gammal tant hoppa i säng och dra täcket över huvudet. Det är jobb i morgon igen. Får se om det blir ett fylleinlägg och mer nostalgi i morgon.

Hasta la vista babes!

7 kommentarer:

Mattias sa...

Vad menar du med dunka-dunka?

Superkex sa...

Musik på hög volym. :)

Minns Svenne Rubins;

"Folköl och dunka-dunka,
hip-hop och becquerel"

Mattias sa...

Ah ja, jag undrade bara. Egentligen är det väl såhär: det finns DUNK och så finns det DUNKA och så DUNKADUNKA. Fast oftast kommer det i den här ordningen: DUNK, DUNKADUNKA och DUNKA.
Frågan är förstås om det blir mycket DUNKA när DUNK kommer först. Kanske knappt ens DUNKADUNKA.
Och du blev ju lycklig av bara två små drinkar och DUNKADUNKA så du behövde väl inte mer än så.
Lite semantik på morgonkvisten bara.
Så du tycker inte att jag är lagom? Inte jag heller om sanningen ska fram.

Superkex sa...

En dunk hade räckt en hel evighet.

Jag må vara måttlös i vissa delar men när det kommer till spirituosa är jag måttfullheten själv.

Och därmed behövs det ytterst små kvantiteter för en riktig bläcka. :)

Mattias sa...

Vidare är du så mycket dam att du helt förbigår ordet DUNKA hur mycket jag än insisterar.
Imponerande!

Superkex sa...

Jag är mer trög än dam i det fallet. Tro mig. :)

Mattias sa...

*S

Man blir det av så mycket cider... Herregud, två hela glas ju!