lördag 24 januari 2009

So I say thank you for the music...

För att vara gravt omusikalisk, tondöv och helt utan både sångröst och rytmkänsla så är jag en musikälskare av stora mått. Därav den stora mängden musikklipp från You Tube här i bloggen om nu någon till äventyrs undrat.

Någon gång runt jul om jag inte minns helt avigt hittade jag ett fantastiskt tips från en av mina favoritbloggare. Han tipsade om Last.fm som är streamad radio i princip. Välj en favoritartist och vips streamas musik med både favoriten och liknande artister. Ett utmärkt sätt att vidga sitt lyssnande på när man inte orkar leta klipp på You Tube.

Väljer man Jamie Cullum kommer det upp både Michael Bublé, Norah Jones och Diana Krall bland annat. Kan ni tänka er en härligare blandning?

För att inte frångå traditionen bjuder jag givetvis på ett You Tube-klipp. En helt fenomenal version av Van Morrisons underbara "Moondance" med Michael Bublé.



Om jag orkar ska jag upprepa gårdagskvällens program senare i kväll. Det var länge sedan jag hade så kul. Makalöst så lättroad jag är egentligen. Lite sprit, musik, rätt sällskap och så har man haft något som vagt påminner om ungdomens nattsuddande.

1 kommentar:

magister nyman sa...

Kul att vara en favoritbloggare. Nu måste jag ju leva upp till det. Just nu har jag haft svårt att hinna med att skriva något, och har inte hunnit med att läsa din blogg heller, som ju är en av mina favoriter. Upptäcker ett intressant inlägg om sex här, som jag nog känner mig lite träffad av...