måndag 19 januari 2009

Du är vad du gör

Jag brukar inte bry mig om vem folk är. Man eller kvinna, bonde, elektriker, TV-kändis, författare, entreprenör eller arbetslös, för mig är det oviktigt. Det är bara skal och etiketter. Det som betyder något för mig är vad någon gör.

Ljuger du för mig är du en lögnare. Kramar du mig så tycker du om mig. Ler du så är du glad. Det här är egentligen basics men i vårt ytliga och debatterande tidevarv är det här bortglömt. Det är lika borta med vinden som nyanserna i vardagen. Livet är en enda stor gråzon men det har många förträngt eller rentav aldrig upptäckt. Deras sanning är den enda sanningen och alla andra ljuger.

Våga pilla bort etiketterna och upptäck människorna som omger dig.

1 kommentar:

Mattias sa...

Jag håller bara nästan med dig. Du är också HUR du gör det. Det finns kramar och kramar...