torsdag 18 december 2008

Tomten ringde

Jo, tomten ringde igårkväll. Vilket humör den mannen har och vilket språkbruk! :o Ärligt talat fick han Gordon Ramsay att framstå som en försagd korgosse. En fruktansvärd massa klagomål fick jag ta emot under den stund som samtalet varade. Antagligen börjar julstressen ta ut sin rätt nu så här veckan före jul. Arme man!

Jag vet inte vilket som var värst av klagomålen. Det kan ha varit när han ondgjorde sig över att skorstenarna är för smala i moderna hus. Han hade tänkt lösa det genom en välplanerad viktgenomgång och mailade därför flera gånger till Anna "Du är vad du äter" Skipper. Tydligen ville hon inte hjälpa honom eftersom hon bara mailade tillbaka "Du är jättefin som du är. Har du problem med självkänslan och känner att du inte duger för att du är kraftig är det bättre att du kontaktar Mia Törnholm. Vänliga och fettfria hälsningar, Anna. PS. Jag önskar mig en ny blender och 100 kg blandade rotsaker i julklapp. DS."

När han började klaga över att det är för snålt med toapauser på julafton och att det är besvärligt för en gammal tomte med taskig prostata att hålla tätt över Atlanten försökte jag muntra upp honom med att han faktiskt får assistans av många pappor som går och köper tidningen mitt i Kalle Anka. Det skulle jag inte ha sagt. Shit, vad sur han blev! Han gormade något om att dessa män minsann får dopp i grytan sen på kvällen av glada fruar medan han själv får hålla tillgodo med kall gröt.

En sista hälsning till allmänheten blev det innan han drämde luren i örat på mig; Ni ska ge f*n i att önska er 50 tums plattTV i julklapp, renarna orkar inte det i år igen. Så i år får ni hålla tillgodo med kärlek till mänskligheten - det kostar lite, är lätt att bära och är miljövänligt. Visst platsar väl kärlek som Årets Julklapp?

Tycker man att det verkar lite futtigt kan man alltid surfa in här och leta efter passande julklappar så här i sista minuten. Erkänn att du gärna skulle vilja köpa en get till svärmor!

För maximal julklappsstämning har jag valt den härligt 80-talsdoftande "Do they know it's Christmas" med Band Aid. "The greatest gift they'll get to share is life" - i det skenet bleknar finanskrisen må jag säga.

1 kommentar:

Västgötskan sa...

Vi får ju tänka på stackars tomten. Ska GENAST stryka platt-tv:n från önskelistan..! :-D