tisdag 2 december 2008

Jobbet - ingen frizon!

Idag fick Superkexet flott besök på jobbet - av 2 säljare från Tele2. *stön* Det är illa när inte ens jobbet är en frizon från telefonsäljare! Och naturligtvis var jag tvungen att lyssna på dem också eftersom de var tvugna att dra alla fördelar med deras jadajadajada. Inte ens ett bestämt nej fick tyst på dem - de hade order från sina chefer att dra hela mumbo-jumbot. *suck*

Att inte säljcheferna på Tele2 fattar att det är bättre att ta ett nej direkt istället för att säljarna ska stå och tala för döva och uttråkade öron vars ägare för längesedan velat placera en fot i byxbaken på säljarna? Då hade man kanske varit åtminstone lite frestad att överväga ett eventuellt byte till Tele2 någon gång eftersom de verkat både trevliga och lyhörda för kundens önskemål den gången man stötte på dem.

Här byts inte längre några teleoperatörer. Jag kommer ringa med Telia till döddagar, bara för att jävlas med alla idiotiska bolag som ringer och tjatar. Den ene är fräckare än den andre dessutom. Värstingarna i ligan brukar inte ens presentera sig och sluddrar fram företagsnamnet och när man ber dem förtydliga sig är det ett företagsnamn man aldrig hört förut.

Jag har fått erbjudanden från Ventelo om att "uppgradera" mitt telefonabbonnemang. När jag förklarat för dem att det inte går eftersom jag inte är kund hos dem har jag fått till svar att "Det gör inget, det ordnar jag nu!". "I helsike heller" brukar de få till svar.

En annan variant är en nymodighet som har blivit mer populär på sistone. Säljaren presenterar sig bara med förnamnet och börjar sedan kallprata om vädret eller nåt liknande för att sedan plötsligt fråga "Ni ringer väl med X idag?". Den taktiken går jag inte heller på. Ringer det någon som jag inte känner blir det bara ett "Jag är inte intresserad och jo, det regnar här också, hej då!".

Nu behöver jag lugna nerverna. Det får bli ett klipp från You Tube med något av det vackraste jag vet; Sussie Tapper sjunger "Visst finns mirakel". Enjoy!

Inga kommentarer: