söndag 22 februari 2009

Off

Ja, det är ungefär så jag känner mig idag. Helt off. Det är glest med inspirationen just nu, på alla fronter. Senaste tiden har hjärnan gått varm med funderingar över framtiden. Jag antar att det har tagit ut sin rätt nu. Och inte har jag blivit mycket klokare heller.

Igår var jag ute och shoppade kläder efter jobbet. Tre par jeans blev det och det var välbehövligt! Hade bara ett par som satt bra och var hela, resten var så stora att de hängde långt ner på stussen. Säkert jättecoolt om man är tonårskille med Björn Borg-kallingar men definitivt inte ett passande mode för en 35-årig tjej om ni frågar mig. Bara fasansfullt irriterande med brallor på glid.

I tisdags skojade jag och syrran om det här med etapper och delmål i viktminskning. Helt utan allvar sa jag att nästa delmål blir att kunna ta av mig mina ringar som har suttit orubbligt fast sedan sista graviditeten när jag missade att få av dem i tid. Idag fick jag av dem. Förvisso med lite möda och besvär men av kom de! Nu måste jag hitta på ett nytt delmål. Och kanske några till innan jag är framme vid slutmålet: mina Only-jeans som jag köpte för tre år sedan på mellandagsrea.

Nu ska jag fixa en andra frukost åt barnen och sen klä på mig. Jag har fått för mig att jag ska leta reda på mina skidor och ta en tur på dem idag. Inspirerad av Andrus Veerpalus fenomenala insats på 15 km häromdagen. Fast så långt tänker jag inte åka...

2 kommentarer:

Popprinsessan sa...

Grattis, grattis till att du når delmål efter delmål! Måste vara en härlig känsla!?

Superkex sa...

Ja, det är skönt. Det värsta är att jag riskerar att börja slarva igen.

Åt en räksallad igår till lunch och var vrålhungrig resten av dagen. Så den tabben gör jag inte om. No lunches, please!