söndag 15 februari 2009

Melodifestivalen - jämna plågor

Jag härdade ut Melodifestivalen igår också. Mest tack vare HEAT som gjorde sitt bästa för att rocka brallorna av Skellefteå och resten av Sverige. Men resten...

Vilken IQ-befriad idiot tyckte att Petra Mede var rätt val som programledare? Vem tycker att hon är rolig? Och med tanke på hur mycket som är förinspelat, behövs det ens en programledare? Och varför måste allt vara så tillkämpat putslustigt och roligt? Hela produktionen tar i så att den slår knut på sig själv och det blir bara tönt av alltihop.



Du kan ju Christer! Varför inte ta lärdom av andra program och vara lite relaxade?

3 kommentarer:

Popprinsessan sa...

Mede är riktigt kass! Hon läser ju i princip allt hon säger! Även de mest uppenbara sakerna. Och undrar hur hon pratar "privat"? Hon låter så tillgjord precis hela tiden. Nej. Hon är ingen höjdare.

magister nyman sa...

Jag missade melodifestivalen i lördags, men såg den på gymmet när jag kämpade på träningscykeln. Där har man fyra tv-apparater med fyra olika tv-kanaler, alla utan ljud. Det var ett perfekt sätt att se melodifestivalen. Den stora behållningen är ju de attraktiva damerna i skönhetsframhävande kläder, gärna korta och/eller urringade.
När man slipper höra dåliga skämt och usel musik blir programmet riktigt njutbart. Och Mede ser faktiskt riktigt bra ut när man slipper höra henne.

Susjos sa...

Fast jag tycker att Petra är bra jag!