onsdag 4 februari 2009

Jag är oemotståndlig

Det har varit lite väl tungsint på sistone här i bloggen, det måste jag medge. Men nu har jag rullat mig själv tillräckligt i självömkan. Jag kände det igår när jag öppnade ett köksskåp och hastigt drog efter andan när jag såg termosen som gömde sig i skåpet. Jag kan ju inte tvinga någon att tycka om mig, lika lite som jag kan intala mig själv att det är normalt att helt obry sig om hur tillvaron ser ut för den man är gift med. Obry förresten, oengagerad är nog ett mer korrekt ord.

Nåväl. Jag har hittat Jobbet med stort J, ett jobb som är to die for. Det ska bli mitt. Jag är oemotståndlig. Arbetsgivaren kommer att falla som en kägla och böna och be om att få mig. *positivt tänkande*

Jag behöver verkligen en nytt jobb. Egentligen skulle jag behöva starta om hela livet men ett nytt jobb får vara början på den omstarten. Det duger gott åt mig. ;)

Idag kommer syster Lillkex och hjälper mig putsa det sista på mitt CV och mitt personliga brev. Som extra pepping blir det lite blandade peppande låtar här i bloggen.



3 kommentarer:

Pseudonaja sa...

Jag håller alla tummar! Med Queen kan det ju inte gå fel heller!

magister nyman sa...

Det är rätta takter! Du är ett superkex och om arbetsgivaren är dum nog att inte anställa dig så har han inte förtjänat dig!

Sanna sa...

Tack gossar! Med pepping som er kan det verkligen inte gå fel!