tisdag 17 mars 2009

Sexigt intellekt?

En och annan gång har jag kommit på mig själv med att fundera över vad eller vilka egenskaper som gör att vissa män blir helt fenomenala i sängen medan andra borde få sova ensamma i en tillknuten sovsäck resten av livet.

En sådan sak är självcentrering eller egoism. De män som tror att världen cirklar kring dem har iaf jag upptäckt inte är några höjdare mellan lakanen. Ofta kräver de mycket och ger lite. Knappast toppkvalitet alltså.



Män med dåligt självförtroende är inte heller det material som förste älskare görs av. Det blir osäkert och fumligt (vilket kan vara gulligt ibland iofs) och till sist känner man för att skrika högt "JAG GÅR INTE SÖNDER FÖR ATT DU TAR PÅ MIG!".

Upptäcker du att din date tycks sakna både humor och fantasi kan jag nog avråda från en satsning mot sängen. Om middagen var lite stel och småtrist brukar inte sexet vara mycket bättre. Tyvärr!



Hittar du däremot en man med humor och självdistans, som säger att "Jag är jag och ingen annan" och som lyssnar på dig, tänker och reflekterar över vad som sägs, ja då bör du hålla hårt i honom. Det är nämligen schyssta odds för att han är lika fantastisk naken i sängen som påklädd vid middagsbordet.

Eller har jag helt fel?

Inga kommentarer: