lördag 14 mars 2009

Inför slutspurten - finaldags!

Ikväll är sista festivalen och jag ska göra en sista heroisk insats och blogga om festivalen. Sen ska jag ta semester från allt vad melodifestivalbloggande heter fram tills ESC drar igång. Om jag orkar med det mastodontevenemanget...

Idag var det extremt svårt att välja peppmusik till det här inlägget. Gammal god schlager, något rockigt ösigt eller något smäktande ljuvt? Efter mycket velande blev det två riktiga pärlor som får hjärtat att picka lite fortare.

Sir Elton Johns magnifika Your Song är så vacker i sin avskalade enkelhet. Den vackra texten framträder klart och tydligt och det är bara att njuta...



I slutet av 80-talet när jag var tonåring släpptes den romantiska dansfilmen Dirty Dancing med den hunkige Patrick Swayze i huvudrollen. Soundtracket till filmen är ruggigt bra och här hittade jag ett fantastiskt klipp med scener från filmen. I've had the time of my life är en sådan där absolut favorit som jag älskar att spela på högsta volym. Man skulle bara kunna dansa också. Och som synes är verkligen dans ett lodrätt uttryck för ett vågrätt begär...



Och vederbörligen stärkt till kropp och själ ska jag äta kvällsmat och bada jycken innan Finalen börjar. Är ni redo?

Inga kommentarer: