lördag 8 oktober 2011

Batterier, please!

Nej, jag fick inte jobbet jag sökte. Trodde innan jag fick beskedet att jag skulle bli både ledsen´, arg och lätt vansinnig om jag inte fick det men det känns faktiskt helt ok. Jag var iaf med i diskussionerna hela vägen och fick spö av en mycket välmeriterad medelålders man utan småbarn så jag får väl känna mig hyfsat nöjd ändå. Och skam den som ger sig, jag har sökt ett annat jobb...

Men nu var det batterier det skulle handla om. De är nämligen en bristvara. Mina egna inre batterier är nödtorftigt laddade. De otroliga mängder uppladdningsbara batterier jag köpt på mig till ungarnas Wii o dyl är puts väck. Bebisen har knyckt och försnillat batterierna till TV:ns fjärrkontroll. Kort sagt. we're out of battery.

Men idag skiner solen och jag ska försöka ladda mina egna batterier lite grann. Jag har börjat genom att blogga. Sen ska jag göra värsta fusklunchen till mig och barnen; korv med bröd. Så ska jag stoppa mer tvätt i tvättmaskinen och börja städa. Har upptäckt att stök, smuts och kaos i hemmet dränerar mig fullkomligt på energi. Märkligt men så är det. Och framåt kvällningen ska jag gotta ner mig i soffan ihop med maken och njuta av lite iskall cola, några chips och lite speedway på tv. Och så hoppas jag på att Bebisen sover som en stock hela natten...

Inga kommentarer: